Skip to main content

Algemene voorwaarden

 

1. BEDRIJFSOMSCHRIJVING

1.1 Precies Patricia richt zich op coaching, workshops en training binnen het werkveld van bewustwording, persoonlijke ontwikkeling en verandering, in de meest ruime zin. De gewenste ontwikkeling wordt vastgelegd in een voorstel via een coachdoel en coachvraag. De cliënt past de bewustwording en ontwikkeling naar eigen keuze al dan niet toe in zijn werk en persoonlijke situaties.

2. DEFINITIES

2.1 Opdrachtnemer: Precies Patricia vertegenwoordigd door Patricia Pepels, gevestigd op de Henriette Roland Holststraat 4 te Weert. Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 92569889

2.2 Opdrachtgever: de (rechts)persoon die gebruikmaakt van de aangeboden diensten van Precies Patricia

2.3 Overeenkomst: elke wederzijdse acceptatie, schriftelijk of per e-mail bevestigd, van levering van één of meer diensten van Precies Patricia

2.4 Deelnemer: de persoon die deelneemt aan coaching, training of overige dienst

2.5 Diensten: alle werkzaamheden waartoe opdracht is gegeven en/of daaruit voortvloeien en direct verband houden met de opdracht in de ruimste zin van het woord. Uitgangspunten hierbij zijn dat de coach handelt vanuit integriteit volgens de NOBCO gedragscode en dat het belang van de cliënt centraal staat.

3. TOEPASSELIJKHEID VAN DEZE VOORWAARDEN

3.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten waarbij de opdrachtnemer in het kader van zijn beroep diensten aanbiedt of levert. Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig wanneer deze schriftelijk tussen opdrachtgever en opdrachtnemer zijn overeengekomen. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op aanvullende opdrachten en vervolgopdrachten van opdrachtgever.

3.2 Precies Patricia mag deze algemene voorwaarden altijd wijzigen. De meest recente versie van de algemene voorwaarden staat op de website.

4. AANBIEDING EN OVEREENKOMST

4.1 Een aanbieding heeft een geldigheidsduur van maximaal 14 dagen, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. Aanvaarding van de aanbieding na de genoemde termijn heeft geen bindende voorwaarden voor opdrachtnemer.

4.2 Elke overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer komt tot stand door wederzijds akkoord. De opdrachtnemer bevestigt afspraken aan opdrachtgever per e-mail of whatsapp. Desgewenst maakt de opdrachtnemer een schriftelijk exemplaar welke de opdrachtgever voor aanvang van de opdracht getekend retour stuurt of bevestigt per mail. In geval van ‘open inschrijvingen’ vindt accordering plaats door indienen van het daartoe bestemde inschrijvings- of aanmeldingsformulier. Mondelinge afspraken gelden wanneer deze per mail of whatsapp zijn bevestigd.

5. AANVAARDING

5.1 Bij aanvaarding van een vrijblijvende offerte of aanbieding, behoudt Precies Patricia zich het recht voor de offerte of het aanbod alsnog binnen 3 dagen na ontvangst van de aanvaarding in te trekken, zonder dat de opdrachtgever hieraan enige rechten kan ontlenen.

5.2 Mondelinge aanvaarding van de opdrachtgever verbindt Precies Patricia slechts, nadat de opdrachtgever deze schriftelijk (of elektronisch) heeft bevestigd.

6. UITVOERING VAN DE OVEREENKOMST

6.1 Opdrachtnemer voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen uit. Opdrachtnemer heeft met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst een inspanningsverplichting en kan derhalve niet worden aangesproken vanuit een resultaatsverplichting.

6.2 Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. De opdrachtgever verstrekt alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer. Indien de voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.

7. GEHEIMHOUDING

7.1 Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alles wat is besproken tijdens of in het kader van de coachingsessies, workshops en trainingen. In geval van beëindiging van een overeenkomst, om welke reden dan ook, blijven de bedoelde geheimhoudingsplichten in stand.

7.2 Van de geheimhoudingsplicht mag worden afgeweken als er heldere afspraken over zijn gemaakt, met wederzijds goedvinden.

7.3 In het geval van dreigend gevaar voor zowel de opdrachtgever als de opdrachtnemer of de samenleving, heeft de opdrachtnemer het recht de geheimhouding te doorbreken en daartoe bevoegde en bestemde instanties inlichten.

7.4 In het geval dat de wet of een daartoe bevoegde instantie verzoekt om openbaarmaking van gegevens die onder geheimhouding en vertrouwelijke informatie vallen, en de opdrachtnemer zich niet kan beroepen op verschoningsrecht, dan is de opdrachtnemer verplicht aan dit verzoek te voldoen zonder gehouden te kunnen worden tot schadevergoeding of schadeloosstelling.

8. DRIE PARTIJEN

8.1 Wanneer er sprake is van drie partijen (coach, cliënt en opdrachtgever) vindt voorafgaande aan het coachingstraject afstemming plaats tussen coach, cliënt en opdrachtgever over de rol van de opdrachtgever in het traject. Hierbij wordt de rol van de opdrachtgever besproken aangaande:

  • Het al dan niet mede bepalen van de doelstelling van het coachingstraject.
  • Afspraken maken over de verslaglegging aan het einde van het traject.
  • Een tussenevaluatie en/of een afrondend gesprek.

8.2 De cliënt is zelf verantwoordelijk voor de resultaten van de coaching en verwoordt deze (al dan niet schriftelijk) zelf aan de opdrachtgever.

9. PERSOONSGEGEVENS

9.1 Tenzij de opdrachtgever nadrukkelijk aangeeft hier bezwaar tegen te hebben,  verleent de opdrachtgever Precies Patricia bij het aangaan van een overeenkomst toestemming om persoonsgegevens van deelnemers in haar bestand op te nemen voor informatieve doeleinden. Precies Patricia beheert deze gegevens zorgvuldig en overeenkomstig de wettelijke voorschriften; benut ze uitsluitend voor eigen doeleinden en stelt de gegevens niet ter beschikking aan derden.
9.2 Persoonsgegevens die Precies Patricia verzamelt zijn o.a. NAW-gegevens, contactgegevens (telefoonnummer en e-mailadres), gegevens met betrekking tot de hulpvraag, coachplan, gespreksverslagen en reflectieverslagen.

10. INTELLECTUEEL EIGENDOM

10.1 Alle door opdrachtnemer verstrekte stukken, zoals werkboeken, opdrachten, e-books, informatieve pdf’s, opnames et cetera, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet zonder vooraf gegeven toestemming van opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden gebracht.
10.2 Wanneer hier wel toestemming voor is gegeven voor opdrachtnemer mogen de betreffende stukken worden gedeeld met duidelijke bronvermelding. 10.3 Het is in geen enkel geval toegestaan materiaal van opdrachtnemer te verkopen aan derden.

11. DUUR EN BEËINDIGING VAN DE OVEREENKOMST

11.1 De duur van het coachtraject zoals vastgelegd in de overeenkomst tussen opdrachtgever en opdrachtnemer, kan ten alle tijden met wederzijds goedvinden door beide partijen worden beëindigd of worden verlengd.

11.2 De overeenkomst eindigt automatisch met onmiddellijke ingang:

  • Aan het einde van een eventueel overeengekomen duur van de opdracht.
  • Door ontbinding van opdrachtnemer.
  • Met wederzijds goedvinden.
  • Door faillietverklaring dan wel surseance van betaling van de opdrachtgever.

11.3 Beëindiging van de overeenkomst staat los van de financiële verplichting die nagekomen dient te worden.

11.4 De door opdrachtgever getekende overeenkomst blijft van kracht met dien verstande dat de door opdrachtnemer te leveren diensten binnen een jaar na overeenkomst moeten zijn afgenomen. Wanneer deze termijn wordt overschreden vindt geen restitutie plaats van niet afgenomen diensten.

12. WIJZING VAN DE OVEREENKOMST

12.1 Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de inhoud ervan te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.

13. PRIJZEN

13.1 Alle prijzen die Precies Patricia hanteert zijn in euro’s, exclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of anders overeengekomen.

13.2 Alle prijzen op die Precies Patricia hanteert voor diensten, op haar website of die anderszins kenbaar zijn gemaakt, kan Precies Patricia ten allen tijde wijzigen.

13.3 Voorafgaand aan de ingang ervan zal Precies Patricia prijsaanpassingen meedelen aan de klant.

13.4 De klant heeft het recht om de overeenkomst met Precies Patricia op te zeggen indien hij niet akkoord gaat met de prijsverhoging.

14. BETALINGSVOORWAARDEN

14.1 Betaling dient plaats te vinden binnen 14 dagen na factuurdatum, op de door opdrachtnemer aan te geven wijze in de valuta waarin is gefactureerd. Na het verstrijken van 14 dagen na de factuurdatum is de opdrachtgever in verzuim.

14.2 In geval van liquidatie, faillissement of surseance van betaling van de opdrachtgever zullen de vorderingen van opdrachtnemer en de verplichtingen van de opdrachtgever jegens opdrachtnemer onmiddellijk opeisbaar zijn.

14.3 Betaling kan ineens of, als Precies Patricia dat schriftelijk aanbiedt, in termijnen. Als de klant betaalt in termijnen, dan blijft ook na het einde van de overeenkomst de verplichting tot betaling bestaan, net zolang tot de klant het volledige verschuldigde bedrag heeft betaald.

14.4 Bij niet tijdige betaling of het verzuimen van de betaling is de opdrachtgever in verzuim en behoudt de opdrachtnemer zich het recht voor de uitvoering van de overeenkomst met onmiddellijke ingang stop te zetten. Ook is de opdrachtgever vanaf dat moment wettelijke rente verschuldigd over het openstaande bedrag. Indien de opdrachtnemer de vordering ter incasso uit handen geeft, is de opdrachtgever ook verschuldigd de gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten te betalen die met deze incasso gemoeid zijn.

14.5 Bij eventuele bezwaren aangaande de factuur dient de opdrachtgever dit binnen twee weken na het ontvangen van de factuur schriftelijk kenbaar te maken bij opdrachtnemer.

15. ANNULERINGSVOORWAARDEN

15.1 De opdrachtgever heeft het recht deelname aan, of de opdracht voor coaching, training of workshop te annuleren. Dat kan schriftelijk of per e-mail.

15.2 Bij annulering van een coachingtraject, training of workshop en aanverwante werkzaamheden binnen 14 werkdagen voor de aanvang ervan, is de opdrachtgever verplicht 100% van het overeengekomen bedrag te betalen.

15.3 Bij annulering langer dan 14 werkdagen maar binnen 1 maand, is de opdrachtgever verplicht 50% van het overeengekomen bedrag te betalen.

15.4 In geval dat de opdrachtgever dan wel de door de opdrachtgever aangewezen deelnemer na aanvang van de coaching, workshop of training deelname tussentijds beëindigt of anderszins niet deelneemt, heeft de opdrachtgever geen recht op terugbetaling.

15.5 De opdrachtnemer heeft het recht om een cliënt te weigeren en coaching, training of workshops te annuleren, zonder opgaaf van redenen. De opdrachtnemer bevestigt de annulering c.q. weigering per e-mail en betaalt in dat geval 100% van het tot dan toe door opdrachtgever betaalde bedrag terug, waarmee de overeenkomst is beëindigd zonder verder verplichtingen of aanspraken over en weer.

16. DOORGANG EN VERZETTEN VAN AFSPRAKEN

16.1 Opdrachtgever kan een geplande afspraak kosteloos verzetten of annuleren tot 48 uur voor de geplande afspraak. Dit kan telefonisch of per e-mail. Bij verzetten of annuleren van een afspraak na deze termijn van 48 uur voor de gepland afspraak, worden kosten in rekening gebracht voor de gereserveerde tijd. De opdrachtgever is verplicht deze te betalen. Ook bij niet-verschijnen op een geplande afspraak worden de kosten voor het gesprek in rekening gebracht en is opdrachtgever verplicht deze te betalen.

16.2 De opdrachtnemer heeft het recht afspraken te verzetten of te annuleren, wanneer zij niet naar behoren uitvoering kan geven aan de overeenkomst.

16.3 Trainingen, workshops of andere activiteiten in groepsverband gaan alleen door bij een minimum aantal deelnemers. Als er onvoldoende deelnemers zijn, bespreekt Precies Patricia mogelijke alternatieven met de opdrachtgever of deelnemer.

17. AANSPRAKELIJKHEID

17.1 De aansprakelijkheid voor schade voor de opdrachtnemer is beperkt tot de extra kosten die de opdrachtgever moet maken doordat een ander de onvoltooide opdracht moet afmaken. De opdrachtnemer is evenwel nooit aansprakelijk voor vertraging in de uitvoering van de overeengekomen diensten. Elke aansprakelijkheid voor bedrijfsschade is voorts uitdrukkelijk uitgesloten.

17.2 De opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die de opdrachtgever lijdt ten gevolge van handelingen of beslissingen genomen naar aanleiding van of tijdens een coachingtraject, training of adviesopdracht. Opdrachtgever blijft ten alle tijden zelf verantwoordelijk voor alle gemaakte keuzes.

17.3 Ook vermeende psychische schade die deelnemers claimen te hebben opgelopen tijdens projecten die Precies Patricia bij de opdrachtgever verricht heeft, valt onder deze clausule.

17.4 Wanneer Precies Patricia is gehouden aan vergoeding van door de opdrachtgever geleden schade, is deze vergoeding beperkt tot maximaal de overeengekomen vergoeding van de opdracht. De totale vergoeding van Precies Patricia aan haar opdrachtgever kan nooit meer bedragen dan € 5.000, -.

17.5 Elk recht van de klant op schadevergoeding van Precies Patricia vervalt in elk geval 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 van het Burgerlijk Wetboek.

18. OVERMACHT

18.1 Een tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst kan niet aan partijen worden toegerekend indien sprake is van overmacht. In geval van overmacht ontstaat geen recht op schadevergoeding.

18.2 Indien één der partijen gedurende een periode van meer dan 30 dagen als gevolg van overmacht in gebreke is ten aanzien van zijn verplichtingen voortkomende uit de overeenkomst, heeft de andere partij het recht de overeenkomst middels een aangetekend schrijven en met onmiddellijke ingang zonder rechterlijke tussenkomst te beëindigen, zonder dat daardoor enig recht op schadevergoeding ontstaat.

18.3 Onder overmacht vallen alle omstandigheden waardoor partijen tijdelijk of blijvend niet in staat zijn aan hun verplichtingen te voldoen zoals: brand, langdurige ziekte, langdurige stroomuitval, storingen in het digitale netwerk.

19. OPSCHORTINGSRECHT

19.1 Tenzij de opdrachtgever een consument is, doet de opdrachtgever afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voorvloeiende verbintenis op te schorten.

20. VERREKENING

20.1 Tenzij de opdrachtgever een consument is, doet de opdrachtgever afstand van zijn recht om een schuld aan Precies Patricia te verrekenen met een vordering op Precies Patricia.

21. GEVOLGEN NIETIGHEID OF VERNIETIGBAARHEID

21.1 Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.

21.2 Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Precies Patricia bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

22. KLACHTENPROCEDURE

22.1 Mocht de opdrachtgever of deelnemer een klacht indienen, dan krijgt hij zo spoedig mogelijk en in redelijkheid een reactie hierop. Opdrachtnemer doet uiteraard alle moeite doen om samen met opdrachtgever het probleem op te lossen. Mocht dat onverhoopt niet lukken, dan wordt er een onafhankelijke derde ingeschakeld. Die derde partij kan een gezamenlijk te kiezen mediator zijn. De uitspraak van de derde is dan bindend. Klachten worden geregistreerd en drie jaar bewaard. Bij geschillen geldt dat op alle overeenkomsten en rechtshandelingen tussen de opdrachtgever en de opdrachtnemer het Nederlands recht van toepassing is.